انواع قیچی آرایشگری و کاربرد آنها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 آبان 1399
بازدید : 311
نویسنده : احسان کریم خانی

انواع قیچی آرایشگری و کاربرد آنها

گفته می شود که داشتن یک قیچی خوب کیفیت کار هر آرایشگری را بالا می برد. به همین دلیل قیچی کوتاهی مو ابزاری اولیه و حیاتی برای هر آرایشگر هستند زیرا هر آرایشگر می تواند تنها با یک قیچی ساده یک اثر هنری به سبک خود بیافریند. بنابراین یک آرایشگر می تواند با قیچی مناسب سبک های مختلفی به وجود آورده و جادو کند یا این که تنها تغییرات کوچکی در موها داده و تنها آن ها را مرتب کند. در این مقاله به انواع قیچی هرکات و کاربرد آن ها پرداخته شده است.

قیچی کوتاهی مو

قیچی خوب و با کیفیت برای هر آرایشگر خصوصا متخصص کوتاهی مو در هر سالن لازم است. قیچی کوتاهی مو از ابزار و وسایل اولیه و می توان گفت حیاتی برای آرایشگران است. کوپ کار مو با یک قیچی کوتاهی مو ساده می تواند یک مدل کوپ هنری ایجاد کند. بنابراین آرایشگر یا متخصص کوتاهی مو با قیچی کوتاهی مو مناسب می تواند انواع مدل های کوتاهی مو جدید را خلق کند.

انواع قیچی کوتاهی مو

انواع قیچی کوتاهی مو

  • قیچی های کات (کوتاهی): قیچی کوتاهی خودش به سه نوع کلی , نوک تیز, تیغه کوتاه و تیغه بلند تقسیم می شود. نوک تیز برای کار خطی و ظریف کاری ها استفاده می شود. تیغه کوتاه برای کوتاهی و پیتاژهای عمودی (هفتی هشتی-سایشی- پرتابی- سوزنی و) استفاده می شود. قیچی تیغه بلند برای کوتاهی های صفر درجه (یعنی: قیچی روی دست و شانه موازی قرار می گیرد برای کات کردن)
  • قیچی های اسکلاپ (اره ای-پیتاژ)
  • قیچی های پیتاژ: قیچی ۲۵ درصد یک طرفه استیل کاربرد بیشتری دارد چون پنجاه درصد و ۷۵ درصد کاربرد کمتری دارد و فقط نوک موها را می توان با آن کوتاه کرد.

اهمیت انتخاب قیچی مناسب

تجربه نشان داده است که با یک قیچی با کیفیت پایین نمی توان مدل موی مناسبی به وجود آورد و در صورتی که قیچی کند باشد و یا تیغه های آن مشکل داشته باشند، حتی می توانند باعث دو شاخه شدن موها و به وجود آمدن موخوره روی آن ها شوند. این خود به تنهایی می تواند یک دلیل کافی برای خرید یک قیچی مرغوب باشد.

در اینجا ما به بررسی انواع قیچی ها و اندازه های مختلف آن ها می پردازیم و بیان می کنیم که هر مدل در کدام مرحله از آرایش مو کاربرد دارد. در انتخاب و خرید صحیح نوع قیچی باید این سوال را از خودتان بپرسید که کدام مدل بیشتر مورد نیاز شما است و بیشتر مدل های شما چه نوع قیچی ای لازم دارند، چون تکنیک های اصلاح و آرایش مو رابطه مستقیمی با نوع قیچی دارد. پس اولویت با نیاز و کاربرد است نه ظاهر و برند قیچی. بعد از انتخاب نوع قیچی، اندازه آن است که اهمیت دارد. قیچی های کوچک بین سایزهای 4.5 تا 5.5 اینچ حالت دقیق تری از برش مو می دهند. در حالی که سایز های 6 اینچ به بالا برای حالت های تکنیکی تر مانند مدل قیچی روی شانه و برش های اساسی استفاده می شوند. با توجه به این موضوع، هنگام تصمیم گیری در انتخاب قیچی توصیه می شود که طول تیغه را در برابر انگشت میانی خود و طول کلی قیچی را در برابر کف دست خود اندازه بگیرید. شایان ذکر است که اکثرا قیچی ها، رنج زیادی از گستره اصلاح و برش مو را از سایز 4.5 تا 8 اینچ شامل می شوند.

قیچی هرکات

شکل قیچی

شکل قیچی باید به گونه ای باشد که در دست شما راحت قرار بگیرد و دست را هنگام کار زیاد خسته نکند. به طور کلی 3 شکل قیچی مختلف داریم :

  • مدل Classic : شکل تیغه های بالا و پایین و جا انگشتی ها یکسان و هم تراز است.
  • مدل Offset : یک جا انگشتی آن زاویه دار است و جا انگشتی دیگر کوتاه تر و مخصوص انگشت شست می باشد.
  • مدل Crane : تیغه بالایی قیچی به طور کامل مستقیم است و جا انگشتی پایینی مخصوص انگشت شست رو به پایین زاویه گرفته است.

نگهداری قیچی ها

  • یادتان باشد هیچوقت هیچ چیزی جز مو را با این قیچی ها برش ندهید.
  • توجه داشته باشید مویی را که می خواهید اصلاح کنید تمیز و شسته شده باشد.
  • پیچ تنظیم قیچی را همیشه چک کنید تا شل نشود.
  • وقتی کارتان با قیچی تمام شد، آن را با دستمال مخصوص تمیز کنید تا چربی و یا کثیفی و هر گونه مواد شیمیایی از روی آن پاک شود. می توانید هر روز یک مقدار روغن بین تیغه ها بزنید تا عمر تیغه ها افزایش پیدا کند.
  • برای مراقبت از قیچی خود در برابر ضربات فیزیکی، حتما در صورت امکان از کیف های مخصوص نگهدارنده قیچی استفاده کنید و به کسی اجازه استفاده ندهید.
  • هیچوقت قیچی را پرت نکنید و پس از استفاده به آرامی در جای خود قرار دهید. برای تیز کردن آن نیز فقط به متخصص قیچی تیز کن مراجعه کنید و سعی نکنید خودتان با هر وسیله ای این کارو انجام دهید.

اهمیت کیفیت قیچی آرایشگری

تجربه نشان داده است که با یک قیچی با کیفیت پایین نمی توان مدل موی مناسبی به وجود آورد و در صورتی که قیچی کند باشد و یا تیغه های آن مشکل داشته باشند، حتی می توانند باعث دو شاخه شدن موها و به وجود آمدن موخوره روی آن ها شوند. از طرفی اگر قیچی کیفیت خوبی نداشته باشد، نمی توان با استفاده از آن مدل موهای زیبایی به وجود آورد که این خود به تنهایی می تواند یک دلیل کافی برای خرید یک قیچی مرغوب باشد.

اهمیت قیچی برای آرایشگر

انواع قیچی ها موجود در wowland:

  1. چه نوع برسی برای مو مناسب‌تر است؟
  2. اتو موی حرفه‌ای آرایشگری چه تفاوتی با اتو موی معمولی دارد؟
  3. قیچی پیتاژ چیست و چه مارک هایی در ایران موجود هستند؟
  4. بهترین مارک شامپوی ایرانی و خارجی
  5. نکات مهم آرایش بر اساس فرم صورت
 




:: برچسب‌ها: قیمت قیچی هرکات , خرید قیچی هرکات , قیچی هرکات , خرید قیچی آرایشگری , قیچی کوتاهی مو , خرید قیچی پیتاژ , قیمت قیچی پیتاژ ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی wowland و آدرس wowland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com