خواص روغن آرگان برای مو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 17 دی 1399
بازدید : 47
نویسنده : احسان کریم خانی

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان، که بسیاری افراد از آن به عنوان طلای مایع یاد می کنند، از هسته های تازه میوه ی درخت آرگان در مراکش تهیه می شود. روغن آرگان خالص، قرن ها برای پخت و پز و به عنوان داروی خانگی برای سلامتی و زیبایی استفاده می شده است. امروزه این ماده را می توان در تعدادی از محصولات مراقبت از پوست و مو پیدا کرد. طبق تحقیقات، مشخص شده است که روغن آرگان هنگامی که بر روی پوست یا مو مالیده می شود، فواید زیادی برای سلامتی ایجاد می کند. به همین دلیل در این مطلب به خواص مختلف و نحوه ی استفاده از این روغن مفید برای مو، به منظور افزایش آگاهی شما اشاره شده است. با ما همراه باشید.

روغن آرگان و سلامتی مو

روغن آرگان خواص و فوائد بسیاری برای همه ی انواع مو دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

روغن ارگان

به نرمی و حفظ رطوبت مو کمک می کند

روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده پوست و مو استفاده می شود؛ زیرا مملو از اسیدهای چرب، عمدتا اسید اولئیک و اسید لینولئیک، است. مشخص داده شده است که این روغن می تواند ساقه ی مو را نرم و به حفظ رطوبت آن کمک کند. روغن آرگان همچنین سرشار از ویتامین E است، که می تواند یک لایه چربی بر روی مو و پوست سر شما ایجاد کند و در نتیجه به جلوگیری از خشکی، کاهش وِزشدگی و تقویت درخشندگی موها کمک کند.

سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که برای پوست مفید هستند. این مساله می تواند به پیشگیری یا بهبود بیماری های پوستی کمک کند، از جمله مواردی که می توانند روی پوست سر اثر بگذارند و باعث ریزش مو شوند؛ مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک. تحقیقات کمی در مورد خواص ضد قارچی روغن آرگان انجام شده است، اما ممکن است به درمان شوره سر کمک کند. چرا که گاهی اوقات شوره سر توسط قارچی شبیه به مخمر در پوست سر ایجاد می شود.

از آسیب های ناشی از حالت دهی و رنگ مو جلوگیری می کند

اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن آرگان، دارای یک اثر محافظتی هستند که می تواند به جلوگیری از صدمه ی ناشی از شستشو و حالت دهی موها کمک کند. تحقیقات معتبری نشان می دهند که روغن هایی که غنی از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک هستند، یک لایه ی محافظ به مو اضافه می کنند که باعث تقویت قدرت ریشه مو و محافظت از آن در برابر شکستگی ناشی از حالت دهی با انواع وسایل حرارتی می شود. همچنین نشان داده شده است که مصرف این روغن باعث کاهش تشکیل موخوره برای داشتن موهایی ضخیم و سالم می شود. یک مطالعه در سال 2013 همچنین نشان داد که روغن آرگان آسیب ناشی از مواد رنگ مو را می تواند کاهش دهد.

برخی از مقالات وولند عبارتند از: براشینگ مو، برس حرارتی، قیمت کراتین صافی مو

خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان را میتوان یک روغن ارگانیک در نظر گرفت که از هستههای درخت آرگان که یکی از درختهای بومی مراکش به حساب میآید، تهیه میکنند؛ این روغن از خواص بی شماری برخوردار است و به همین دلیل افراد از آن استفادههای گوناگونی میبرند. در ادامه تصمیم داریم شما را با خواص روغن آرگان برای پوست آشنا کنیم تا شما نیز با این روغن فوق العاده آشنا شوید و از آن استفاده لازم را ببرید.

خاصیت مرطوب کنندگی پوست

مرطوب کنندگی یکی از خواص روغن آرگان برای پوست به حساب میآید، چرا که این روغن حاوی ویتامین E و اسید چرب اشباع شده است. دو مادهی نام برده شده که در این روغن وجود دارند برای مرطوب و نرم شدن پوست مناسب به نظر میرسند، شما میتوانید این روغن را بر پوست تمام قسمتهای بدن خود بزنید و تاثیر آن را پس از چند بار استفاده مشاهده کنید. برای این کار باید چند قطره از این روغن را بر قسمتی که مدنظر دارید بریزید و سپس به آرامی روغن را بر روی پوست پخش کنید.

خواص روغن ارگان

لایه برداری پوست و پاکسازی آن

لایه برداری یکی از امور مراقبتهای پوست به حساب میآید که با انجام آن سلولهای مرده از روی پوست پاک میشوند. روغن آرگان یکی از روغنهایی محسوب میشود که میتوانید از آن برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید؛ همچنین میتوانید برای آنکه نتیجهی بهتری از این روغن بگیرید، آن را با یک قاشق شکر قهوهای مخلوط کنید و سپس به مدت چند دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و بعد با آب گرم صورت خود را به طور کامل بشویید. توجه داشته باشید که پاکسازی و لایه برداری که یکی از خواص روغن آرگان برای پوست است، میتواند چروک شدن پوست شما را به تاخیر بیندازد.

استفاده از آن به عنوان ضد آفتاب

یکی از خواص روغن آرگان برای پوست را میتوان محافظت از پوست در برابر عواملی چون اشعه فرابنفش خورشید در نظر گرفت؛ یعنی شما میتوانید به جای ضد آفتاب از روغن آرگان استفاده کنید و با استفاده از آن پوست خود را در برابر عواملی چون تابش خورشید محافظت کنید، همچنین باید گفت استفاده از این روغن با توجه به آنکه از پوست در برابر اشعهی مضر محافظت میکند، از پیری و سرطان پوست نیز جلوگیری میکند.

درمان جوش صورت

آکنه و جوش صورت از بارزترین مشکلاتی به حساب میآید که برای پوست دیده میشود. از خواص روغن آرگان برای پوست میتوان به برطرف کردن این مشکل توسط این روغن اشاره کرد. روغن آرگان به دلیل آنتی اکسیدان بسیاری که دارد میتواند التهاب و چربی پوست را به طور کامل کنترل کند. برای استفاده ازروغن آرگانبه این منظور، لازم است صورت خود را در ابتدا به طور کامل با یک شوینده مناسب بشویید و سپس به مدت 15 دقیقه با این روغن ماساژ دهید. توصیه میشود برای آنکه نتیجهی بهتری از این روغن دریافت کنید، این کار را دو بار در روز انجام دهید.

تاثیر بر جوانسازی پوست صورت

همانطور که اشاره شد، این ماده علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی که دارد میتواند به از بین بردن چین و چروک پوست نیز کمک کند. نبود چین و چروک باعث میشود پوست صورت جوان و سرزنده تر به نظر برسد. توصیه میشود قبل از خواب، روغن آرگان را بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بر روی پوست باقی بماند.

جوانی معجزه روغن ارگان

شما میتوانید برای خرید روغن ارگان به سایت ما مراجعه فرمایید.

 




:: برچسب‌ها: خرید روغن آرگان , روغن آرگان , فواید روغن آرگان ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی wowland و آدرس wowland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com