کراتین چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1399
بازدید : 56
نویسنده : احسان کریم خانی

کراتین چیست؟

کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد.از کراتین چگونه استفاده میشود؟ یک متخصص مو و زیبایی در آرایشگاه یک محصول صاف کننده کراتین را به موهای شما اعمال میکند. و سپس از گرمای یک اتو مو برای قفل کردن آن مواد بر روی تار موهای شما استفاده میکند. این فرایند بسته به بلندی موهای شما حدود ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول میکشد.

احیای کراتین باعث شکستن و نازک شدن موهای شما نخواهد شد، اما اتو کردن موها ممکن است باعث شود. نیل سادیچ (Neil Sadick) متخصص پوست نیویورک، میگوید: اتو کردن موها با دمای زیاد برای قفل کردن اثر مواد کراتین بر روی موها ممکن است باعث آسیب به موهای شما شود. بعضی از آرایشگران ممکن است از یک اتو مو با دمای بسیار بالا استفاده کنند که برای تارهای مو ضرر داشته و باعث سوختن مو میشود.

معجزه اتو مو

ویژگی های کراتینه کردن مو

کم شدن مدت زمان خشک شدن و صاف شدن مو : اگر شما شخصی هستید که غالبا موی خود را با استفاده از سشوار خشک و صاف می کنید ، بعد از انجام درمان کراتینه ، مدت زمان این صاف کردن مو ، 40 تا 60 درصد کاهش می یابد. خداحافظ موی فر : بعد از انجام درمان کراتینه با اتو موی کراتینه ، دیگر نگران فر و یا موج دار شدن موی سر خود نباشید. شما می توانید در هوای مرطوب یا در زیر باران راه بروید بدون اینکه موهای شما تغییر و یا آسیبی ببیند. قبل از اینکه موی خود را شستشو دهید ، مقداری صبر کنید : شما نباید تا سه الی چهار روز پس از انجام این درمان ، موهای خود را شستشو دهید، این موضوع به این دلیل است که مدتی زمان می برد تا اثر خود را بر روی موهای شما بگذارد. نکته : پس از انجام درمان کراتینه، و بعد از پایان 3 الی 4 روز جهت شستشوی سر باید از شامپوهای فاقد سدیم-سولفات استفاده گردد.

محصولات wowland:

مدت زمان دوام آن چقدر است ؟

انتظار داشته باشید این درمان برای مدت 2 الی 2.5 ماه دوام داشته باشد. درمان کراتینه ممکن نیست که به موی شما آسیب بزند ، اما اتو موی نامناسب می تواند باعث آسیب های جدی شود. بعضی از آرایشگر ها یا متخصصین زیبایی ممکن است از اتو مویی استفاده کنند که خیلی بیش از حد نرمال گرما دهی داشته باشند و این موضوع باعث می شود تا کراتین از بین برود و اثر خود را نداشته باشد. درمان کراتین بیشتر یک درمان ترمیمی و احیا کننده است ، حتی اگر نوع موی های شما خوب باشد ،باز هم ریشه مو را تقویت می کند و باعث می شود موهای شما انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد. در صورتی که شما بیماری پسوریازیس و یا درماتیت سبورئیک داشته باشید ، قبل از انجام درمان های کراتینه ، حتما باید با متخصص پوست در این زمینه مشورت کنید.

مو کراتینه

چه موقع از کراتین استفاده میکنیم

شاید در سالنهای آرایشی دیده باشید که ا فراد با اصرار موهای خود را بلوند و یا فرو اتو کرده باشند و دراثر این کارها موهایشان صدمه دیده است. البته با یکی دوبار موها آسیب نمیبیند ولی بسیاری از خانمها هستند که مدام در حال تغییر رنگ مو یا صافی و فری مو میشوند که چون مدام موهای خود را پررنگ و کمرنگ میکنند و از دکلره برای انجام این کار باید استفاده شود موها بشدت آسیب میبیند.

این حالت درواقع بیشتر در خانم هایی رخ میدهد که همیشه مدام درحال مش یا فر کردن موهای خود هستند ، که متاسفانه بعد از اندکی گذشت زمان ، موهای خود را ازدست خواهند داد . زمانی میرسد که شما وقتی موهایتان را شانه میکنید، موهایتان میشکند و هیچ ماده ای دیگری جلای خوبی به موهایتان نمیدهد.فکر میکنید موهایتان مرده و خشک است. البته حق با شماست، موهای شما ماده حیاتی خود را به نام کراتین از دست داده اند. کراتین اصلیترین ماده تشکیل دهنده ساقه موهایتان است که شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگهای مکرر با سشووارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید. شما برای بازگرداندن حیات دوباره به موهایتان، باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید. پس از کراتینه صحیح موهایی لَخت و زیبا خواهید داشت که از شانه کردن آن لذت میبرید.

مواقع استفاده از کراتین

چرا برخی با کراتین کردن موها مخالف هستند و چه ضرری برای مو دارد؟

همانند تمامی کارهای روی کره زمین کراتینه کردن نیز موافقان و مخالفان خاص خود را دارد. حتما شما هم با افرادی مواجه شدهاید که موهایشان را کراتینه کردهاند و مدام از لذت زیبایی، شادابی و صافی آن صحبت میکنند و اینکه حتما شما باید این کار را امتحان کنید. در عوض افراد زیادی میگویند این کار برای بدن ضرر دارد. در ادامه میخواهیم عوارض کراتینه کردن را بگوییم تا اگر بر سر دو راهی قرار گرفتهاید راحتتر بتوانید تصمیم بگیرید:

  • مواد کراتین حاوی فرمالدئید هستند

در تمامی محصولات آرایشی همانند رنگ مو، لاک ناخن، محصولات پاک کننده و غیره فرمالدئید وجود داشته و باید بدانید طبق گفته مؤسسهی بینالمللی تحقیقات سرطان و مؤسسهی ملی سم شناسی این ماده سرطانزا بوده و سلامت بدن را به خطر میاندازد. در نتیجه هر چقدر میزان فرمالدئید و مدت زمان تماس افراد با آن بیشتر باشد احتمال سرطانزایی بیشتر میشود و افراد به خصوص آرایشگرها بیشتر باید مراقب باشند. علاوه براین فرمالدئید میتواند باعث این موارد بشود: ابتلا به بی خوابی، سردرد، حالت تهوع، سوزش و خارش چشمها، تحریک بینی و گلو، تاول زدن پوست سر، ریزش و سوختن موها، افسردگی و تغییر خلق و خو

  • در افراد حساس ایجاد آلرژی میکنند

خیلی از افراد نسبت به مواد آرایشی حساسیت دارند و تنها باید از مواد خاصی استفاده کنند. بنابراین اگر جزو این دسته افراد هستید کراتینه کردن مو برای شما مناسب نیست. ممکن است در ابتدا موهای خوش حالت به دست آورید ولی احتمال دارد با علائمی همانند ایجاد خارش و دانههای قرمز رنگ روبرو شوید.

  • کراتینه کردن مناسب افراد باردار نیست

اگر باردار هستید نباید در معرض مواد کراتینه مو قرار بگیرید. این مواد برای شما و جنین خطرناک است.

سایر محصولات و خدمات wowland:

  1. انواع مدل‌های تیغ و قیچی آرایشگری
  2. رفع شوره سر
  3. آموزش کراتین مو با ژلاتین
  4. داشتن موی براق ساده است
  5. دوره‌های ضروری که هر آرایشگر حرفه‌ای باید طی کند
 




:: برچسب‌ها: اتو مو مخصوص احیا , اتو مو مخصوص کراتین , اتو موی کراتینه , بهترین مارک اتو مو , اتو مو کراتینه , قیمت اتو مو , خرید اتو مو ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی wowland و آدرس wowland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com