راههای درمان ریزش مو چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1399
بازدید : 41
نویسنده : احسان کریم خانی

راههای درمان ریزش مو چیست؟

برای درمان دو راه حل دارید. استفاده از دارو، یا انجام عمل جراحی. که البته با توجه به نوع ریزش مو، دلیل ریزش مو و همچنین شدت ریزش، پزشک شما بهترین درمان را برای شما تعیین خواهد کرد. معمولا اولین تلاش برای درمان ریزش مو با تجویز دارو انجام خواهد شد. داروهایی که بدون نسخه هم به فروش میرسد معمولا به صورت ژل یا کرم هستند که مستقیما باید روی پوست سرتان بمالید. اغلب این محصولات حاوی مادهای به نام ماینوکسیدیل هستند.همچنین ممکن است پزشک شما، استفاده از ماینوکسیدیل را در کنار درمانهای دیگر برای شما تجویز کند. عوارض جانبی ماینوکسیدیل، خارش پوست سر و رشد مو خارج از خط موها (مثلا روی پیشانی) است.

از سوی دیگر ممکن است پزشک شما برای مشکلاتی مانند طاسی مردانه، داروهای خاصی مانند فیناستراید را برای شما تجویز کند که صرفا با نسخه فروخته میشود. شما این قرص را باید بصورت روزانه مصرف کنید تا سرعت ریزش موهایتان کاهش پیدا کند. حتی بعضی از آقایان پس از مصرف این دارو، رشد موهای جدید را هم گزارش کردهاند. همچنین ممکن است کورتیکواستروئیدهایی مانند پردنیزون برای بیماری ریزش موی شما تجویز شود. معمولا افرادی که دارای بیماری آلوپسی آره آتا هستند برای کاهش تورم و سرکوب سیستم ایمنی از این دارو استفاده میکنند. ]

درمان ریزش مو

بهرحال، باید به صورت جدی مراقب عوارض جانبی داروهای ریزش مو باشید. عوارض جانبی متداول در داروهای این بیماری عبارتند از:

  • گلوکوم یا مجموعه بیماریهای چشم
  • احتباس مایع و تورم پاها
  • افزایش فشار خون
  • آب مروارید
  • افزایش قند خون

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان میدهد مصرف کورتیکواستروئیدها ممکن است منجر به اتفاق افتادن مشکلات زیر شود:

  • عفونت
  • از بین رفتن کلسیم استخوانها
  • نازک شدن پوست
  • گلو درد
  • گرفتگی صدا

زمانی که دیگر استفاده از داروها برای توقف ریزش موها، یا کمک به رشد موهای جدید کارساز نباشد، پزشکان معمولا انجام عمل جراحی را توصیه میکنند. عمل جراحی کاشت مو، به این صورت اتفاق میافتد که بخشی از پوست بدن که حاوی رشتههای مو میباشد را به بخشی از پوست که طاس است پیوند میزنند. این عمل جراحی اختصاصا برای افرادی که طاسی ارثی دارند و موهای بالای سرشان میریزد، بسیار مناسب است. از آنجایی که این نوع ریزش مو پیشرونده است، بنابراین ممکن است در طول زمان به چند عمل جراحی دیگر نیاز پیدا کنید.

ماسک مو خانگی

اگر شما از دسته افرادی هستید که موهای ضعیف، نازک، خشک و شکننده دارید باید به فکر راه حلی برای برطرف کردن این مشکلات باشید. ماسک موهای طبیعی و خانگی بهترین راه حل برای تقویت موهای شما و برطرف کردن مشکلات به نظر میرسند؛ از همین جهت تصمیم داریم در این مقاله شما را با تعدادی ماسک مو خانگی آشنا کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید موهای سالم و زیبا داشته باشید.

ماسک مو خانگی

ماسک مو روغن زیتون، تخم مرغ و عسل

موادی که تصمیم داریم از آنها در این ماسک استفاده کنیم، همگی منبعهای مناسبی از مواد مورد نیاز برای مو هستند، برای مثال تخم مرغ یک منبع سرشار از پروتئین است یا عسل و روغن زیتون هردو از دسته موادی به حساب میآیند که در بازسازی موهای آسیب دیده شما تاثیر دارند؛ اما چگونه میتوان این ماسک

مو خانگی را درست کرد؟

شما باید در ابتدا سفیده و زردهی تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید، توجه داشته باشید برای تهیه این ماسک به سفیدهی تخم مرغ نیاز است و شما باید به ازای هر یک سفیده تخم مرغ یک قاشق چایخوری عسل و همچنین یک قاشق چایخوری روغن زیتون به ماسک اضافه کنید. بعد از ترکیب مواد، آنها را با یکدیگر به طور کامل مخلوط کنید و بهگونهای هم بزنید که یک خمیر نرم ایجاد شود؛ سپس مادهی به دست آمده را به مدت 20 دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید و پس از اتمام زمان با آب سرد و یک شامپو ملایم و مناسب، موهای خود را بشویید. اگر میخواهید که نتیجهی بهتری را در مدت زمان کوتاه به دست آورید، باید هر هفته یکبار از این ماسک مو خانگی استفاده کنید.

محصولات شرکت وولند:

مخلوط آب پیاز و عسل را فراموش نکنید

ماسک مو خانگی مخلوط عسل و آب پیاز از شگفت انگیزترین ماسک مو خانگی به حساب میآید که بسیاری از افراد به استفاده از آن میپردازند. پیاز مادهای محسوب میشود که حاوی مقدار زیادی سولفور که یکی از مغذیترین مادهها برای رشد و تقویت مو به حساب میآید، است. از طرفی دیگر این ماده یک منبع غنی از پتاسیم و کلسیم، ویتامین ث، منگنز و ویتامین ب 6 نیز به حساب میآید که به رشد و تقویت مو بسیار کمک میکند.

از طرفی عسل به کار رفته در این ماسک خانگی، خاصیت نرم کنندگی مو را دارد و همچنین باعث از بین رفتن بوی پیاز میشود. شما میتوانید با ترکیب این مواد با یکدیگر، یک ماسک مو در جهت مرطوب و تقویت کردن موهای خود بسازید و با استفادهی مرتب از آن موهای زیبایی داشته باشید. در ادامه طرز تهیه و استفادهی این ماسک مو خانگی را برای شما ذکر میکنیم تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

شما باید در ابتدا چند پیاز را به طور کامل بشویید و سپس با استفاده از آبمیوه گیری آب آن را بگیرید. آب پیاز را داخل یک ظرف بریزید و به آن 1 تا 2 قاشق چایخوری عسل اضافه کنید، همچنین میتوانید چند قطره روغن معطر را نیز درون این مخلوط بریزید. ترکیب مورد نظر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا ماسک مورد نظر به خوبی آماده شود. اجازه دهید ماسک آماده شده یک شب رو موهای شما قرار داشته باشد و سپس صبح موهای خود را آب بکشید. توصیه میشود از این محلول 1 تا 3 بار در هفته استفاده شود تا نتیجهی مطلوبی برای شما به ارمغان آورد.

ماسک مو

ماسک مو خانگی ترکیبی از آبلیمو و روغن زیتون

آبلیمو یکی از موادی به حساب میآید که ویتامینهای کافی برای موی شما را فراهم میآورد، از طرفی نیز روغن زیتون مسئول فراهم کردن مواد مغذی برای مو شما است. ترکیب این دو ماده میتواند تاثیر بسیاری بر تقویت و رشد موی شما داشته باشد؛ همچنین استفاده از این ماسک میتواند بر درمان ریزش مو، شوره، نازک و شکننده بودن مو نیز اثر داشته باشد. در ادامه نحوهی تهیه این ماسک مو خانگی را برای شما بررسی میکنیم تا از آن برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک شما به 2 قاشق غذاخوری آبلیمو، روغن زیتون و آب نیاز دارید. این مواد باید به صورت کامل با یکدیگر ترکیب شوند و سپس به مدت بیست دقیقه بر روی موهای نمناک گذاشته شود، پس از گذشت مدت زمان تعیین شده باید موهای خود را با یک شامپو ملایم شست و شو دهید. توصیه میشود این ماسک مو خانگی را هفتهای یکبار امتحان کنید تا نتیجهی مطلوبی را به دست آورید.

  1. بهترین مارک روغن آرگان در ایران
  2. کراتین صافی مو
  3. بهترین روغن‌ها را برای سلامت و زیبایی موهایتان بشناسید
  4. 10 ماسک موی خانگی معجزه کننده
  5. آشنایی با بهترین مارک‌های اتو مو
 




:: برچسب‌ها: خرید روغن آرگان , روغن آرگان , فواید روغن آرگان , خرید پلکس مو , خرید محلول رشد مژه , قیمت برس گرد , قیچی کوتاهی مو , اتو موی کراتینه , کراتین موقت ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی wowland و آدرس wowland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com