چگونگی استفاده از تقویت کننده های مژه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 14 مهر 1399
بازدید : 79
نویسنده : احسان کریم خانی

منشا تقویت کننده های مژه

نواحی اطراف چشم، نقش مهمی را در زیبایی ظاهری افراد ایفا میکند. هنگامی که افراد با یکدیگر ارتباط چشمی برقرار میکنند، چشم و نواحی پیرامون آن نقش مهمی در برقراری این ارتباط دارند. بنابراین این بخش صورت در بروز زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیبا بودن و داشتن ضخامت کافی در مژهها در بسیاری از کشورها و فرهنگها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بعنوان یک عامل مهم در ایجاد جذابیت ظاهری تلقی میشود.

تقویت کنندههای مژه میتوانند به دو گروه تقسیم شوند: گروه اول تقویتکنندههای حاوی آنالوگ پروستاگلاندین (Prostaglandin) و گروه دوم فاقد این ترکیب هستند. آنالوگهای پروستاگلاندین ترکیبات فعالی بوده که برای مدت زمان زیادی در درمان گلوکوم یا آبسیاه چشم مورد استفاده قرار می گرفتند. آنها ترکیباتی مشابه لیپیدها بوده که از اسیدهای چرب منشا گرفته اند. بعد از گذشت مدت زمان زیادی، متخصصان پوست مثل من، متوجه اثر تقویتکنندگی مژهها و افزایش ضخامت آنها در بیمارانی که تحت درمان با این پروستاگلاندین قرار گرفته بودند شدند. اگرچه، بعد از مدتی در سال 2008 شرکت دارویی Allergan یک محصول حاوی پروستاگلاندین سنتتیک با نام تجاری bimatoprost را بعد از اخذ مجوز و تاییدیه FDA بمنظور درمان افرادی که مژههای کم و نازکی دارند روانه بازار کرد.

محلول رشد مژه

محصولات جدید تقویت کننده مژه

در سال 2008، این شرکت محصول جدید دیگری بنام Latisse را که حاوی میزان 0.03% محلول چشمی bimatoprost برای درمان مژههای ضعیف و کم پشت معرفی کرد. این شرکت محصول دیگری با نام Lumigan را بصورت یک قطره چشمی برای درمان فشار و گلوکوم چشم نیز تولید کرد. Lumigan و Latisse هردو دارای فرمولاسیون یکسان (bimatoprost) بوده اما Latisse دارای یک اپلیکاتور مخصوص همراه خود بود. اگرچه این محصول نتوانست مجوز لازم برای توزیع و فروش در اروپا را اخذ کند. در حالی که Latisse در حال حاضر در انگلستان در دسترس نیست، اما شرکتهای مختلفی وجود دارند که سرمهایی با همان مواد موثره را به فروش میرسانند. هرکسی میتواند bimatoprost 0.003% را تحت عناوین ژنریک bimatoprost و یا تحت نام نجاری Lumigan و Eyreida تهیه کند. بیشترین تحقیقات بالینی برای ارزیابی پروستاگلاندین بر روی bimatoprost انجام شده است. اگرچه که با بررسی تاثیر دو داروی مبتنی بر پروستاگلاندین، بنام های latanoprost( با نام تجاری Xalatan) و travoprost ( با نام تجاری Travatan) اثرات مشابهی در درمان گلوکوم در بیماران مشاهده شد و هردوی آنها در انگستان در دسترس هستند.سرمهای تقویت کننده دیگری نیز در بازار وجود دارند که حاوی طیف مختلفی از ترکیبات غیر دارویی مانند پپتیدها، ویتامینها و حجم دهندههای مژه میباشند. اگرچه این محصولات ممکن است تاثیرات مثبتی بر حجم مژهها داشته باشند اما تاکنون مطالعه وسیع و کاملی در مورد میزان تاثیر این محصولات بر رشد مژهها انجام نشده است.

علم نهفته در پس فرمولاسیون این محصولات اینگونه تصور میشد که آنالوگ های پروستاگلاندین از طریق بهبود روند چرخه تولید و رشد مژهها میتوانند اثرگذار باشند. چرخه تولید و رشد یک مژه در حالت عادی حدود 4 ماه به طول میانجامد. این روند رشد شامل سه فاز anagen (رشد)، catagen (مرحله گذار) و telogen (استراحت) میباشد. در فاز telogen یا مرحله استراحت مژهها هیچگونه رشدی نداشته و نهایتا قبل از شروع دوباره چرخه از مرحله anagen دچار ریزش مو میگردند.آنالوگهای پروستاگلاندین موجب تحریک فولیکولهای مو برای گذر از مرحله استراحت به مرحله رشد یا همان anagen میگردند که نتیجه آن تولید مژههای بیشتر در فاز رشد است. این ترکیبات میتوانند مدت زمان فاز رشد مژه را طولانیتر کرده و بدین ترتیب طول مژهها افزایش مییابد.

در مطالعات متعددی میزان عملکرد و نتایج حاصل از مصرف آنالوگهای پروستاگلاندین به ثبت رسیده است. در یکی از این مطالعات با تعداد 278 بیمار که تعداد 137 از آنها از Latisse استفاده کرده بودند مشخص شد که بعد از گذشت یک بازه زمانی 16 هفتهای از مصرف این محصول، ضخامت مژهها به میزان 106% بیشتر شده بود. همچنین 25% بر طول مژهها افزوده و 18% نیز تیره تر شده بوند. در مطالعات دیگری که توسط افراد و گروههای مستقل انجام شد نیز تاثیر استفاه از این ترکیبات در مژهها به اثبات رسید. در این مطالعات متغیرهایی مانند طول، ضخامت و تیرگی مژهها با مصرف bimatoprost در مقایسه با مصرف یک دارونما در گروه شاهد مورد ارزیابی قرار گرفت. در همه این مطالعات اثرات قابل ملاحظهای در بهبود پارامترهای بیان شده با مصرف bimatoprost مشاهده گردید.

محلول مخصوص رشد مژه

ویژگی های منحصر به فرد این محصول

نه تنها پروستاگلاندینها میتوانند برای افزایش ضخامت و رشد مژه ها استفاده گردند بلکه میتوان برای درمان گلوکوم یا آب سیاه چشم نیز بصورت قطره هایی درمانی داخل چشمی از آنها استفاده کرد. اما باید گفت داده های زیادی در خصوص ایمنی مصرف این محصولات در داخل چشم وجود ندارد بنابراین باید تا حد ممکن از این محصولات صرفا در اطراف چشم (مژه ها) استفاده کرد. اگرچه، مانند هر ترکیب دارویی دیگری، این محصول هم دارای عوارض جانبی مثل خارش، قرمزی پلک، تغییر رنگ عنبیه (معمولا بصورت دائمی) و تیرگی پوست اطراف چشم بوده که باید گفت این عوارض در کمتر از 4% از افراد مشاهده شده است.

معرفی برخی از انواع داروی تقویت مژه

  • قطره لاتیس

لاتیس (Latisse) را میتوان راه حلی شگفتانگیز جهت درمان کم پشتی، ریزش و کوتاهی مژه محسوب کرد. تاثیر این قطره بر تقویت رشد مژه زمانی مطرح شد که چشم پزشکان، در حین درمان گلوکوم بوسیله این قطره متوجه شدند بیمارانی که بدین روش تحت درمان قرار گرفتهاند از رشد قابل توجه مژه برخوردار شدهاند. میتوان گفت این ماده عارضه خاصی به همراه نداشته و تنها نکتهای که حائز اهمیت است، قیمت بالای این محصول است. قیمت این قطره تا حدی است که برای نتیجه گرفتن از آن میبایست میلیونها تومان هزینه کنید. در واقع شما باید حداقل یه مدت ۸ الی ۱۰ هفته متوالی لایتس را هر روز به اندازه یک قطره بر روی پلکهای فوقانی خود بمالید تا رشد طولی مطلوب و ضخامت مناسب مژههای خود را شاهد باشید. البته لازم به ذکر است که برای ماندگاری تاثیر دارو باید مصرف آن را مجددا تکرار کرد. مشاهده نتیجه کامل پس از ۱۶ هفته از شروع درمان حاصل خواهد شد.

روش مصرف: یک قطره از این داروی تقویت مژه را به طور مستقیم بر روی یک برس کوچک و باریک مژه بچکانند، یا یک قطره از دارو را درون درب بطری بچکانند و برس مژه را داخل درب فرو ببرند تا به محلول آغشته شود. سپس به آرامی برس را بر روی پلک فوقانی بکشند تا پلک مرطوب کردد. معمولا یک قطره برای پوشش هر دو چشم کافی است. هنگامی که مژههای شما به طول و ضخامت دلخواه شما رسید، شما می توانید استفاده از این محلول را به جای هر روز به یک روز در میان کاهش دهید. اما با قطع مصرف این دارو مژههای شما به حالت اولیه خود برمیگردد.

علاوه بر تقویت مژهها از قطره لاتیس برای پر کردن ابروهای کم پشت هم استفاده میشود. عوارض این محصول شامل تیرگی، سوزش و خشکی چشم و قرمزی پلکها میباشد که پس از مدتی از استفاده برطرف خواهد شد.

  • قطره ماوالا

یکی دیگر از انواع داروی تقویت مژه، برند ماوالا است. برند سوییسی ماوالا (Mavala) سالهاست در زمینه محصولات مراقبت از مو و ناخن فعالیت میکند. از این محصول برای تقویت مژهها استفاده میشود. با استفاده از تقویتکننده مژه و ابروی ماوالا میتوانید حجم و میزان رشد مژهها را افزایش دهید. ماوالا حاوی ویتامین B2 بوده که علاوه بر استفاده آسان، تاثیرگذاری نسبتا سریعی را به دنبال دارد. ماوالا به صورت محلولهای ۱۰ میلیلیتری تولید میشود.

روش مصرف: محلول تقویت مژه ماوالا دو برس جداگانه برای ابرو و مژههایتان دارد که شبها پس از شستن صورتتان میتوانید از آن استفاده کنید.

داشتن مژه های بلند

عوارض جانبی احتمالی تقویت کننده مژه

برخی اوقات آنالوگ های پروستاگلاندین میتوانند منجر به بروز تورم و خارش در پلک و حتی چشم گردد. بیمارانی دارای اختلالات چشمی مانند التهاب قرنیه و عدم وجود عدسی در چشم بعلل گوناگون با مصرف این محصولات ممکن است دچار التهاب در شبکیه چشم و به تبع آن کاهش بینایی گردند. برای بیماران با مشکلات و التهابات پلکی بهتر است تا از محصولات بدون مواد نگهدارنده استفاده گردد. با در نظر گرفتن عوارض جانبی بالقوه سرم های آنالوگ پروستاگلاندین باید حتما قبل از هر درمانی با بیمار مشورت و گفت و گو کرد و او را از مزایا و معایب این محصولات مطلع کرد.

محصولات و خدمات wowland:

  1. نکات مهم برای نگهداری از موهای فر 
  2. دلایل خشکی مو چیست؟ چطور با آن مقابله کنیم؟
  3. بهترین نوع ماسک مو چیست؟
  4. چگونه کراتین موی طبیعی بسازیم؟
  5. آموزش کراتین کردن مو در خانه




:: برچسب‌ها: خرید محلول رشد مژه , تقویت مژه , محلول رشد مژه ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی wowland و آدرس wowland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com